Jsem psycholožka a terapeutka, která Vám poskytne bezpečný prostor a podporu.

Vystudovala jsem jednooborovou psychologii na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze, kde jsem získala magisterský titul (2017). V roce 2018 jsem získala kvalifikaci Psycholog ve zdravotnictví na Univerzitě Karlově v Praze. Následně jsem pokračovala v doktorském studiu v oboru Lékařská psychologie a psychopatologie na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy v Praze, které jsem dokončila v roce 2022. V současné době jsem v posledním ročníku pětiletého výcviku Kognitivně-behaviorální terapie (KBT) pořádaného Institutem kognitivně behaviorální terapie. Jsem členkou České společnosti kognitivně-behaviorální terapie.

PORADENSTVÍ & TERAPIE

Podpora pro děti, dospívající i dospělé.

Podpora pro děti, dospívající i dospělé.

Nabízím psychologické poradenství, terapii a metodu Sandplay pro děti, dospívající i dospělé, vždy s ohledem na Vaše individuální potřeby.

Moje praxe a zkušenosti

V oblasti psychologického poradenství a diagnostiky působím od roku 2015. Od roku 2023 pracuji také jako školní psycholožka, kde podporuji žáky, jejich rodiče i pedagogy. V současnosti působím na dvou základních školách. Jsem členkou rady Sekce klinické a lékařské psychologie ČLS JEP, kde jsem v letech 2018–2022 zastávala funkci místopředsedkyně. Dříve jsem působila v Institutu psychologie s.r.o. v Praze (2016–2019).

Během své praxe jsem se zapojila do řady výzkumných projektů, například „Nové metody v následné péči o děti s perinatální zátěží“. Spolupracovala jsem také na projektech zaměřených na ADHD symptomatologii, adaptaci ve stáří, fyzické tresty a další témata. Podílela jsem se na překladu a korektuře psychologických metod – Parenting Stress Index 4 – PSI-4 (2021) a Conners 3: Posuzovací škála pozornosti a chování (2018).

Lucie Švandová - Psycholog

2025 | Psychosomatika: nemoci, které začínají v hlavě

2025 | Sebepoznávací a zpětnovazebné techniky v práci školních a poradenských psychologů

2025 | Specifika terapeutické práce s klienty s poruchami příjmu potravy

2025 | Druhý krok – socioemoční program pro děti (Škola porozumění a sdílení)

2025 | Práce s terapeutickým pískovištěm II.-dospívající a dospělí (Terapie pod Špilberkem)

2024 | Budování psychické odolnosti ve škole (Škola porozumění a sdílení)

2024 | Program neuro-vývojové stimulace (NVS) – Pohybem se učíme 

2023 | Program STRONG – program psychosociální podpory (SOFA)

2023 | Základy krizové intervence II (Ceteras)

2023 | Základy krizové intervence (Ceteras)

2023 | Úvod do práce na pískovišti s dětmi (Terapie pod Špilberkem, Brno)

2023 | Jak podporovat děti a mladé lidi s traumatickými zkušenostmi! (SOFA)

2023 | Trauma respektující přístup jako řešení náročného chování (SOFA)

2023 | Emoce u dětí: 5 kroků dobrého průvodce (Mgr. Kateřina Palová, Ph.D.) 

2023 | Sebepoškozování (PhDr. Josef Mižgar)

2023 | Jak na náročnou komunikaci s rodičem (SOFA)

2023 | Myšlenkové mapování (Elen Činková)

2023 | Blízké vztahy bez násilí: program prevence násilí (SOFA)

A další..